SMS Setiu, Terengganu (SAIS)


Helloooooooooooooooooo! Wahhh rindunya kat korangggg. Miahahahaha. Okay matang sikit boleh? Assalamualaikum. Ngee~ Aku dah balik Batu Pahat. Awal gila tak? Haa tu lah kelebihan belajar jauh-jauh. Patutnya, harini depa balik. Tapi tiket pergi balik Johor ada malam je. So, takkan cikgu nak belikan tiket malam kan? Huahuahua. So budak F3, struggle for your 8A & mohonlah kat SAIS. Ngehehe~ Okay macam-macam aku nak cite pasal SAIS ni sebenarnya. Let's cekidaooooottt!


  • Belajar sampai pukul 2.00 / 2.30 petang. Pergi makan & solat. Pastu still pakai baju sekolah pergi prep petang sampai 4:30. Then, ada riadah, aku tak pernah pergi pun. Taktau nak buat apa. Tapi lepas naik cuti ni aku nak riadah la, I takut gumuksss! Hohoho. Then, naik dorm siap-siap tukar baju kurung. Turun DM, makan malam & solat maghrib berjemaah. Pergi prep, solat Isya', minum malam, lite opp!
  • Sesiapa yang pelat 'r' memang takde masalah nak kecek Ganu or Klate coz memang slanga dia pelat 'r'. Aku yang tak pelat ni pun terpaksa memelatkan supaya sedap didengar. Haha.
  • Aku cakap Johor. Cuma masukkan sikit-sikit je Ganu & Klate macam 'pehe dok?' , ' tak mboh la aku' etc. Kadang-kadang aku pun suka masukkan slanga Kedah macam 'awat?' , 'depa' etc.
  • Seriously aku popular. Sebab aku sorang dari Johor & aku sorang je yang sekolah dengan Najwa Latif. kbai. Hahaha. Sebelum aku mai sini pun dah popular coz memang ade cite budak Johor nak  masuk. Huehuehue. =,=
  • Budak-budak laki kadang-kadang malas nak cakap dengan aku sebab aku tak faham. Aku boleh faham kecuali tak pekat sangat & tak laju sangat. Depa laju sangat sampai aku terpaksa suruh kawan aku translatekan. See? Nama je distributed at Kelantan, sikik habuk pong dok fahang. Hahaha
  • FZ, CH, BIO, M3 blablabla belajar dalam dwibahasa. Tapi buku teks BM je dia bagi. Tu pun dia lebihkan kepada BM. Benda ni yang paling aku tak suka kat sini. Aku nak jadi doktor. Ada ke buku-buku medical kat Uni nanti dalam BM? Macam see-all kannnnnnnnnnnnnnn?
  • Setiap masa kena pakai kasut kecuali pergi tandas. So aku sarankan korang pakailah kasut Crocs yang ala-ala kontemporari tu. Senang sikit nak gerak kalau malas nak pakai kasut sukan. Tyme mandi, makan, riadah pun korang boleh guna. Cikgu tak boleh marah sebab tu bukannya selipar. Hahaha.
  • Haaa PKHEM aka Papa Roi kata kat SAIS TAK BOLEH COUPLE. Kalau dapat tau couple memang kena tangkap la, belum dating lagi. Tapi pada aku nak couple boleh tapi pandai-pandai la cover kann? Dahlah budak kat sini hensem-hensem. Ohgosh! Err kbai.
  • Kat SAIS ada ramai budak yang sama macam kawan aku. Macam Fitri Haris & Lee Chong Wei pun ada. Eeee hensemnyaaaaaaaaaaaa. Lagi sekali, kbaiiii.
  • Makan kat sini sedap gila. Disebabkan aku ni fobia gumukss so semangat nak riadah pas naik cuti ni berkobar-kobar. Okay semoga bukan hangat-hangat tahi ayam. Ngeheheh~
  • Kat sini pun ada perempuan yang gelenya (gedik) n aku sangat menyampah dengan depa. Ergh =='' Bergaul dengan lelaki macam tak pernah tengok lelaki. Aku yang dari sekolah perempuan ni pun tak excited bebeno tengok lelaki.
  • Alhamdulillah. Kawan kat sini memang berotak gila dan tak nerdy seperti yang aku sangka. :)
  • Aku kelas Ibnu Nafis & rumah sukan biru, Usman Al-Affan. Bilik Biru 8.
  • Bilik tak kekal sebab nanti nk rombak balik semula. Sepatutnya Aras 3 ni pengawas punya. Tapi dia letak budak-budak 2nd intake dulu. So satu bilik paling kurang 3 orang yang sepatutnya diisi dgn 12 orang. So ada je yang ajak kawan-kawan dari rumah lain tidur kat bilik dorang. Then tyme pagi-pagi taklah berebut-rebut nak mandi even bangun lambat :P
 Mai kite usha gambar sikit.


Katil aku tepi sekali. Tu katil Idah. Aku penghuni pertama bilik ni dah semestinya aku nak cari port paling strategik untuk aku tidoq & blajaq. Miahaha.


Cewtekew ape yang tinggi-tinggi tuwh? Asrama putera k. Yang ada bumbung tu Dewan Makan. Memey strategik untuk menyekodeng sesama sendiri ==''


Cakk! Yang ada botol air hijau tu tempat aku study nanti. Hahaha kononnyalah. Kerusi pun takde.


Pendaftaran.


Dewan Makan. Cewdapp gylewww dia macakk!


Kantin


Aspuri


Surau


Tak ingat.


Baca sendiri.


Ehh lawa pulak aku snap hehehe. Dataran Tok Ku Paloh.


Dewan Tok Setiu. Madah tok je kan?

~Gambar ini diambil sebelum hp diberi kepada warden~
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..

.
.
~....dan setelah dapat semula daripada warden...~

TARAAAAA!!!


Farah, Nisa, Raihah, Zati, Najwa
Idah.


Farah, Raihah, Najwa, Syera, Zati, Idah.


Dah comel sangat la tu Waaa!


Bilik Biru 7


Lawaaa la gambar ni. K Najwa pakai kain batik. Hahaha.


Najwa & Zati ni dari Klang. 




EEEEE CWEETTYEWWWWWWWWWW!!


Jangan tengok background ! Hahaha.

Dahh ! Tyme ni aku nak balik. Babaii


Ohh okay sebelum aku lupa. Ni la kasut kontemporari yang aku cadangkan supaya korang beli kalau korang masuk asrama & malas nak pakai kasut yang leceh dipakai.
Apa pun bolehh~ 

K Assalamualaikum.



No comments:

Post a Comment