International Scout Jamboree 2011

Assalamaualaikum...

Seperti yang korang tahu, aku pergi jambori hari tu. Yup, yang peringkat antarabangsa tuh.Hahaha. Amcam? Best! Sangat best! Gyle best! Mula-mula mai tu, panas gyle. Lepas tu, hujan hujan hujan hujan. Aku tak rasa macam pergi camping. Sebab aku tak berapa nak hitam lepas balik sini. Hahaha. Seronok memang seronok. Best memang best. Aku tak tahu macam mana nak ungkapkan ke'best'annya tu. Hahaha. Ape2 pun layan meyhh


7: 30 sampai. Johor kontingen pertama sampai. Sebab tu dapat tempat depan sekali.


Li Min excited


Perasmian. Hari ke-3 tak silap.


Zuren. Ing Tien. Li Min. Adele


Ing Tien. Zuren. Nisa. Adele.


Agong mai Agong mai.


Persembahan menjunjung duli..


Aku tak tau aku amek gambar ape neh.


Adele amek. Fuhhh~


Our campsite at night.


Pintu gerbang Setiu. Lawa gyle kan? 2 tingkat tuuu.





Menjelajah. 



Malam kebudayaan. Masa first day memang macam mlm kebudayaan. Tapi lepas tu, dah macam konsert. Sumpah!!!








Pengakap from Hong Kong









Taklimat aktiviti.


Pergi Sg. Seberang Takir naik trak tentera. Main aktiviti air punya pasal.


Crossing River.


Kayak. Berakit lupa nak amek gmbar.Hahaha. Semua best!


Lepas zohor main aktiviti lasak. Ni namanya abseiling.


Low rope course.


Paintball


Hari ke-5, kitorang ada Kembara Bandar. Pergi Pasar Payang. Tak sempat nak ambil gambar sebab hujan selebat-lebatnya. Masa tu fikir perut jaaa! Hahaha


Malam ni forum. Malam esoknya start jadi konsert. Aku dah malas nak tengok dah. Nyanyi tu kalau sedap takpe jugak. Ni bawak hujan je. Hahaha


Pintu gerbang Johor.


Litar komando. Rempuh halangan ni panjang. Taktau berapa banyak rempuh halangan kena rempuh. Aku tak main.Hahaha



Toksah terkinja-kinja tengok ada flying fox. Tu bukan aku.Hahaha.


Sharifah Shuliyana (Pahang). Vincent (German). Vincent sekolah kat Terengganu tw. Dia pandai cakap bahasa Melayu. Hahaha bangga siot.


Tak ingat hari ke berapa. Tapi masa ni kitorang ade Jamuan Kontingen Johor. So semua orang kena pakai baju Kontingen Johor. Macam Harimau Malaya kan? Tapi sebenarnya ikut warna bendera je. Hahaha


Masa ni tetamu tengah makan. So kitorang main tepuk-tepuk nyanyi-nyanyi semua. Pengakap kann? Hahha



Mencanting batik.


Gelang manik. Buat sendiri.


Aku tak ingat ape nama aktiviti ni. Yang aku tahu kena gunting2 je. Hahaha


Bunga straw.


Anyam ketupat. See? Entah siapa punya gambar aku amek.Hahahaha


Arca persetiaan pengakap.


Haaaa pintu gerbang Johor.


Gelek rim


Memanah


Persembahan ape tah. Tapi ni last malam kebudayaan. Pergi je la.Hahaha. 
1-Kedah
2-Kelantan
3-Johor. 
Thanks to Mersing sebab buat zapin. Hee~



Ni ada satu lagi jamuan. Tapi tak tahu jamuan ape. Jamuan amek gambar. Hmmm.


Penutup. Waaaa! Sedihhh!


Tyme penutup ni aku tak tengok pun. Jalan-jalan dengan Kak Kila, Acit, Hairi & Zuren. 11k orang nak sumbat dalam dewan ni. Mana muat kann?


Upacara penyerahan bendera negeri & negara masing-masing.


Kak Kila. Sebelah tu, tak tahu siapa.


Acit & Hairi.


Acit & Kila. Hahaha padan?


Gambar yang sepatutnya diambil sebelum mula-mula masuk kem. 













Nampak kan berapa ramai yang melepak kat pantai ni?


Siap tidur lagi. Masyuk gyleee!

Alalala Zuren oiii


Tak sanggup tunjuk muka sebenar.Hahaha




Adoi gemoknya akuuuuuuuuuu!


Zuren memang suka jadi model tak bergaji aku. Hahaha 



Kak Kila pun dah penat dating. Hahaha




Tempat tinggal kitorang-9 hari.



Last day. Pehhh sedih gyle kot. Sayang nak tinggal tempat ni. Haihhhh~


Hai ni pakwe baru saya. Hotak hang! Hairi la.Heee



Tinggal bentuk petak je.Hahaha.

Well, aku tak pernah rasa syok gila macam ni. Camping kali ni memang best. Hopefully 2015 nanti dapat pergi jambori kat Jepun pulak. Dah habis sekolah pun habislah. Boleh jadi kelana siswa. Hehehe. Balik sini dah macam-macam loghat aku guna. Kejap-kejap Kedah. Kejap-kejap Johor. Kejap-kejap Kelantan. 1 Malaysia beb. Tapi kat jambori ni bukan 1 Malaysia lagi, 1 Dunia. Whoaa! Okay ini je boleh post. Enjoy k!

p/s :
Jasad dan roh dah balik Johor. Hati masih tertinggal kat Kem Pengakap Telaga Batin. Hmmm.

No comments:

Post a Comment