KESUMA Ketua Dorm

Jyeahhh! I wanna share with ya bout the Kesuma or familiarly, Kem Kepimpinan which was held just few days ago. The programme is for all the Dorm's Leader include the Aspura as well as the Aspuri. TrololololoXD Okay nak bajet kejap speaking pada permulaanya. Ngeheheh~

      Kesuma haritu memang best. Tapi korang jangan silap. Kem ni bukan peringkat kebangsaan yang macam dia buat untuk Ketua-ketua rumah haritu. Ni just peringkat sekolah je. Okay yang aku ingat dia start lepas solat Jumaat. Around 2:30 p.m. gitu. Aku ingat sebab masa tu aku tertidur lepas lunch. Sedar sedar pukul 2:20 p.m. Memang macam pelesit aku sembahyang. Macam Lamborghini aku lari pergi dewan. Semua shortcut aku bantai. Tapi nasib baik tak start lagi. Fiuhh gyle wa cakap lu. Hahaha.

     First dia main pusing2, pastu tinggal selipar kita sebelah then sambung pusing, tinggal lagi selipar sebelah lagi. Pastu dia bagi masa 10 saat untuk cari selipar kita. Hahaha nasib baik aku jumpa walaupun masa tu masa dah tamat. Yang still tak dapat cari kena nyanyi kat atas pentas. Whooooooaaa!

   Then dia suruh bentangkan lagu sorak, logo && apa-apa lah yang berkaitan dengan kejadah ni. Alah macam kem biasa la. Nothing's fun here.

     Tapi malam tu memang malam paling best (untuk orang macam aku) & mungkin juga malam paling ngeri untuk certain-certain orang. Dorang buat program Kembara Malam. Masa tu semua orang kena beratur satu baris && tutup mata guna kain, etc. Then, pegang tangan masing-masing. Pastu start lah jalan lalu 'stesen-stesen maut' yang dorang buat. Kena jalan itik, lalu bawah meja, langkah longkang dengan mata tertutup. Sambil-sambil tu Ketua Rumah && Penolong Ketua Rumah && budak-budak yang dorang panggil untuk kacau kitorang buatlah projek diorang. Baling tepung, sembur air sabun, simbah air, geletek, buat suara hantu blablabla. Hahahah. Okay aku excited gila time ni walaupun seksaan dia tahap Jeneral Yamashita punya (tak sampai pun) :P

      Esoknya, kena tawaf sekolah tawaf padang segala. Pagi je la. Yelaa apa guna fresh air pagi-pagi tu kalau kita tak sedut kan? Hahaha. Pastu ada sukaneka. Isi air guna span dlm botol, tiup tepung, bawak telur guna sudu, passing anak cikgu. Macam sukaneka biasa jugak. Tapi ending memang feeling gyle ahh. Okay dah nama pun cari gula-gula dalam tepung, mestilah ada adegan baling-baling tepung kan. Hahaha semua muka putih kena tepung. Pastu budak laki siap amek pili air bomba lagi nak main air punya pasal. Masa tu ada disediakan air sejuk untuk minum. Tapi entah tangan ni gatal merenyam tetiba, aku pergi simbah air kat Nasran (KR Biru). Muahahahahahaha XD Memang direct kena muka dia. Takpelah, bukan selalu dapat kacau orang berjawatan ni. Ngee~

     Malam tu ada Malam Kebudayaan. Tapi aku taktau lah orang kat sini panggil malam bakat. Okay layan je la. Bincang punya bincang, KD Rumah Biru buat cerita anak derhaka. Hahaha lawak gila.

Azfar- Ayah
Syahirah - Ibu
Nassa - Anak Derhaka I
Mimi - Anak Derhaka II
Nisa - Adik
Amier - Penjudi, bf Mimi , polis
Zaim -Penjudi, polis
Jimmy - Penjudi
Jieha - Mangsa ragut
Syairah && Wani - Narrator

     Semua kitorang buat secara spontan. Pelakon tak cukup so ade setengah-setengah tu kena pegang 2 watak. Aku paling banyak membebel kat Nassa. Hahaha. aku pun tak faham kenapa aku yang banyak cakap. Patutnya, Syahirah la kan yang kena bebel? Tapi dia jadi ibu mithali. Yang adik tu pulak macam mak nenek. :P Last sekali, nak buat scene Nassa tembak mak bapak dia. Tapi ada masalah teknikal kain batik Syahirah tercabut, nasib baik dia pakai kain baju kurung kat dalam. Aku yang kena buat muka blur tu pun naik cuak tengok Syahirah. So pandai-pandai a cover yang Syahirah kena sakit jantung. Hahaha. Okay sampai sekarang bila aku ingat balik drama tu, aku ketawa sorang-sorang. Mueheheh

      Esoknya, ada buat projek ape tah kat SK Guntong. Semua KD2 ni kena bahagi ikut rumah untuk pimpin budak-budak sekolah situ. Group kitorang kena buat Teknik Belajar. Tapi nak bagi ceramah apa kat budak-budak Darjah 3 & 4 kan? So, kitorang main-main, lukis-lukis, bagi-bagi coklat. Azfar & aku jadi ketua nak handle budak-budak tu pun main belasah je. Ngehehehe~

     Overall memang penat. Tapi pada aku best. Best gila-gila. Aku rasa kalau tahun depan dorang buat lagi, mesti lagi best kot. Ahh layan je la ape yang patut.





Behind the scene. Aku ambil gambar ni senyap-senyap.
Nassa, Azfar, Amier, Zaim


Mimi, Syahirah, Jieha.





Lakonan Rumah Kuning. Dorang buat pasal sekolah kalau tak silap.




Aku taktau la sama ada hp aku ni murah or budak ni yang menggigil
pegang hp. Hahaha

The tomorrowness ~ ~ ~


Wawa bajet cun






I have no idea with these kids. In fact, aku tak berapa suka sangat budak-budak. Tapi aku suka gyle buli budak. Masalahnya, kalau buli budak2 ni , dia report kat cikgu pulak kang


Jieha, Syairah, Wani, Nisa, Syahirah, Mimi, Amier, Jimmy
Azfar, Zaim, Nassa.


Wani, Jieha, Syahirah, Mimi, Azfar, Zaim.


Ohh lupa nak cakap. Nassa ni hotstuff. :P



Tunggu bas. Tapi van yang sampai ='= Keling betul !


Gila excited siak 'bebudak' berebut choki-choki. Aigooo!



Okay sekian ~ Sorry gambar sikit ~ Aku tarak camera ~ Semua ni guna hp je pun ~
That's why kena cover sikit :P

No comments:

Post a Comment