Kem Perdana 2011


Assalamualaikum...
    
       Sebenarnya, kem ini dah lama. Awal cuti sekolah hari itu baru start. Haa baru kan? = ='' Okay, aku pun malas lah kan nak bebel panjang-panjang. Apa-apa pun, jom kita layan gambar-gambar ini. Btw, gambar-gambar ini semua bukan aku yang snap. Semuanya, aku cilok dari fb orang lain. Haahah. Peduli apa aku. Asalkan ada gambar.


Encik Yusop, Ketua Komenden.


Sebelum melukis bendera. Puan Hafizah bagi taklimat.


Amboi Encik Masrom, skodeng kah? Heheh.


Yeah ! Yeah ! Cyaayok bebeh.


Amboi, siap kaler kaler tangan lagikk!




Cikucakk! The Pengakap.


Eh kitorang pun reti kaler kaler tangan juga lahh.


Jeng jeng jeng. Taraaa! hancur bendera ini kena cap dengan tangan kitorang. Takpelah. Seni weyh seni.



Hasilnya.......



Okay lepas itu, kitorang kena masak sendiri. Tetiba, dapur Pengakap terbakor. Haa tulah mulut masin sangat kita bakor kita bakor !


Polis masak sardenn.



Pancaragam masak telur *kot.


Aik, maggi je kak?


Bakor bakor pun.Pengakap masak sarden jugak. Yang baju biru tu akulah, dibantu oleh Ajeng. Heheh.



Sebelah malam pula, Ustaz Amir dari SMKDSE bagi ceramah. Bez woooo!


Habis ceramah, En. Yazid bagi taklimat orienteering.


Orienteering.

Esoknya pergi Pantai Punggur, bukan nak mandi. Tapi buat kerja amal, kutip sampah, tanam pokok segala. Amboi, baiknya kitorang ek? Sebab ada pertandingan kutip sampah paling banyaklah kitorang baik sangat nehh. Kalau tak,jangan mimpilah derr.





Aku yang paling tinggi,buat peace tuh. Hehehe



Woi! Buat kerjalah, madah snapping je.


Amboi seghies gyle muka masing-masing.
En. Faizal, En. Azmi, Ust. Ilyas.


Penat eh kak? Haha. Aku tersadai kepenatan<----kononnya.


Makan pakcik makan.



En. Masrom & Ust. Ilyas tanam pokok bunga Janda Kaya. Hoh nama pelik-pelik.



Budak tu kata "Eeee Kak Nisa poyo gyle". Haha. Memang aku poyo. Abes tu nak nanges?



Aku bajet rajin, tak tengok camera.


Nisa, Nadhira, Jawa, Nas, Dee, Kak Ecah, Mira, Kak Aten.
Odah snap.


Eh gedik gyle. Bajet comel siakk!


Poyoest photo. Nasib baik tak jado Popeye.


Bukan nama TIGS kalau takde istilah ''snapping"


Woi woi. Udah-udah ler tu. Nak balik dah ni.

Lepas balik sekolah, siap-siap makan dan solat je. Tak sempat nak mandi segala ni. Lepas ini nak daki gunung pulak. Amboi, bukit je kot. Hehee.




Haa, U see U see. Banyak gyle monyet kan? Banyak jugalah perangai dia. Kencing, cari kutu, dan paling teruk mengawan. Haa, part mengawan tu aku tak tengok. Aku naik bukit. Tang duduk bawah laa yang tengok wayang free ni. Menggila kan? Muahaha



Tup tup dah sampai puncak. Act, sebelum sampai cikgu ada buat banyak aktiviti. 
Ambil nombor dalam balang berisi katak/cengkerik, jawab soalan IQ, cari nama pokok dalam hutan & tah pape lagilah. 


Amboi Encik Zabha, bodyguard budak TIGS. Ngahaha.

Lepas penat turun dari bukit, masing-masing buat kumpulan nak bincang pasal malam kebudayaan nanti. Semua takde amek gambar. Dah ngantok derr. Tak sempatlah nak snap ape semua ni. Haa tetibe kena kejar dengan monyet-monyet sekalian. Haa ada yang tertinggal kuih, camera lah. Nasib baik monyet itu makan kuih je. Kalau dia ambil camera budak itu, nangis darah pun tak guna kak! Haha.

Esoknya, ada pertandingan memasak dan buat baju hujan guna bahan kitar semula. Tak banyak gambar yang aku dapat. Mungkin semua kelam kabut kot.


Pancaragam.

Puteghi Hislam!



Ini baju Pancaragam.

Okay lepas habis semua pertandingan. Semua kemas barang, kemas khemah, makan apa semua. Lepas majlis penutupan, bersurai. Dah bye !

No comments:

Post a Comment