Me after Trial

Woooooooooooooo! Rasa macam merdeka hanya untuk beberapa saat. Itupun lepas paper Sc. Ingat ya, hanya untuk beberapa saat.


        Sebelum Trial tu agak tension la, especially kat agama. Memang sepanjang2 exam tu aku madah baca agama je. Tapi adalah jugak baca yang lain, cuma revise sikit2 je sebab aku dah baca awal2. Wooo first time seh baca first minute. Kahkah, tapi aku dapat pengajaran la lepas trial ni, sebab aku tak tension sangat masa exam. Memang la boleh ikut logik nak jawab hikmah & akibat - dapat pahala, masuk syurga, diredhai Allah, etc. Tapi yang fakta macam Sirah & Akidah kena baca jugak. Udah ler subjektif, kalau objektif jangan harap aku nak baca, tembakk yo la! kihkih

       Paling tension aku rasa BI & BM la kot. Fyi, aku bab BI memang fail. Yup, vocab aku tak pro. Grammar? Lagi la hancorrr. So masa jawab essay ikut ayat sedap je. Then adalah part yang aku betulkan sebab tersalah letak grammar. Paper 1, memang susah gyle tahap gaban aku cakap kau. Wooo, melampau2. So aku spot Paper2 ni boleh la kot nak tolong aku dapat A even sipi-sipi je. Tapi tak jugekkk! =;= Bm pula, oklah. Dulu aku bab karangan ayat bunga2 ni memang akulah yang pro. Tak pernah buat rangka, tengok soalan terus idea datang berlambak-lambak. Tapi sekarang, ayat aku dah kurengg & amek masa yang lama untuk peah isi dalam karangan. Tension jugak la kot. Dah ah tak pernah buat latihan, just tengok karangan dolu-dolu je. Pulak dapat cikgu yang strict time menanda. Haa paling tinggi aku penah dapat dengan cikgu ini pun 34/40 je kot. =;=


       Yang lain overall okay. Satu lagi pengajaran yang aku dapat lepas trial ni, jangan terlalu confident && check betul-betul sebelum hantar paper. Yup, soalan senang so aku main tulis je la apa yang ada kat kepala otak. Ingat tuan punya hotak ni dah pandai sangat & dah banyak ilmu sangat. Lepas dapat paper balik, tengok banyak gyle careless. Even benda alah yang simple pun boleh tersadung. Ni bahasa apa aku pakai tersadung segala ni? Heheh. Even paper yang dah nak dekat 10x aku tenung pun salah jugak. Mana taknya, tenung cuma nak pastikan dah siap ke belum. Mana nak betul? Haiya! Harap masa PMR tak buat kerja bangang macam ni lagi. Kena buat solat hajat bebanyak, suruh Allah bagi hidayah dan taufiq-Nya melimpah ruah untuk aku. Aminnnn!

       Haaa dah cerita masa Trial. Haper citer pas Trial? Err keputusannya taklah teruk sangat, taklah okay sangat. Bukannya nak bangga diri okay, ni memang habit aku dari dulu. Suka tayang result kat blog. Kiranya blog ni memang platform aku nak riak la. Hahaha.

BM-81
BI-67
SJ-90
Geo-90
KH-88
AI-95
SC-81

         Aku still tak puas hati dengan keputusan yang macam ni. Bukan tak bersyukur, aku rasa insya-Allah aku boleh dapat lagi better daripada ni masa PMR. Yalahh, soalannya bukannya susah mana. Tapi kalau terlobeh konpiden memang haaaaa la jawabnya.

         Ahh lenguh tangan citer pasal Trial. Haper kater kiter citer pasalr rayer pulakr nakr takr? Kehkeh.Tahun ni tema warna biru. Tapi baju kurung mak, adik & aku sekali warna bluish purple. Lagi satu aku beli warna putih, tetibe berkenan pulak kat baju tu. Sedangkan plain je, labuci tarak manik pun tarak. Cuma adalah corak garisan putus2. Entahlah, aku pun tak reti nak describe. Nanti aku upload la gambonye. Haa jangan cair pulak nyahhh! Aww! Kehkehkeh =;=


        Tetibe mak aku recommend pulak dengan bakal suami eh eh  baju raya yang kawan dia jual thru online. Lawa jugak kot. Hmmm, memang lawo lawo lahh. Nak tengok? Tengoklahh. Tapi tak tahu lagi jadi ke tak nak order ke tak. Sebab bila aku tanya, dia buat donno je. =;=


Oklah, penat a nak tulis. Nak study pulak ni (padahal layan utube) hehe



Ni baju iteww. Jangan order baju ni lagi. Kalau aku jumpa siapa2 yang tersama baju dgn aku, aku tempeleng kepala hotak dia. HAHAH








Cantik kan kan? Wanna more go here or here. Heheh. Ada bakat tak nak jadi promoter. Tebaekkk

No comments:

Post a Comment