Xplorace Form 4

Dah lama dah pun tapi baru ada masa nak journalkan balik (cehhh journal lah sangat). Semua orientasi budak Form 4 ni Power Rangers Sekolah (PRS) yang handle. Time explorace ni pulak, budak 5 Khaldun dipilih untuk jadi fasi. Pehh memang best kan? Dahlah explorace F1 pun dorang kena. Dorang buat hari Sabtu. Kebetulan pulak masa tu kelas Nafis & Sina takde kelas. So apa kena mengena dengan aku? Nak kata aku budak Khaldun, memang bukan. Nak kata aku PRS, lagilah bukan kan? Perosak Rakan Sebaya jadinya nanti. I'm Nafisian & kebetulan masa tu memang aku tengah dalam zon malas. So, aku godalah Hanim suruh masukkan nama aku sekali kalau fasi tak cukup sebab ada je budak Sina yang bukan PRS join sekali.

        Goda punya goda. Hanim pun usulkan nama aku masa perbincangan tu. Tanpa berfikir panjang, Preseident PRS, Abe Mie, pun terima jelah. Kebetulan kitorang classmate kot  tahun lepas. Or memang tak cukup orang kot masa tu. Hahaha lantak ah. Asalkan aku dapat buli budak F4 esok. Yeeeehaaa!





Behind : The scenery from the top of SAIS


Lawa kan? Tapi kalau maghrib lagi lawa. Siap ada aurora lagi you. Wooo~


Syuhada ft Atirah


In the bus. Smart gambar ni sebab nampak belakang baju batch kitorang. ^^


Umar Al-Safi


Mimi, Jaa, Tirah, Bielah, Syairah, Hanim, NZ, Syuhadah.




Pantai Penarik, Setiu, Terengganu.


Safwannnn! Oooyeah !


Time ni Abe Mie bagi taklimat kat fasi untuk setiap stesen. Okay, bengangnya masa ni, stesen lain semua pair same sex. Tapi time aku, kena pair dengan Azhan. Dahlah stesen aku je yang kena. Nak bantah pun tak boleh la kan sebab dah la tak diundang, pastu banyak songeh pulak. Kalau tak, memang dah kena terajang dgn Abe Mie balik SAIS lerr. Aku pun ye kan jelah, lagipun Azhan ni x-Nafis tahun lepas cuma tak rapat mana je.



Abe Mie, Azhan, Megat

Stesen 9 main bola gantung. Err tolong jangan fikir lain boleh tak? =='' Bola takraw tu ikat dengan tali rafia & sangkut kat atas pokok. Kena kasi tinggi sikit la. Then, budak-budak tu nanti kena angkat sesama dorang lah untuk sentuh bola tu. Kat atas ni dorang tengah bincang la sape nak panjat pokok. Kalau suruh Abe Mie,  alamatnya baru panjat, sedar-sedar kepala dalam pasir, kaki terkeluar la kan. Hekhek jk. Suruhlah si Azhan tu. Nama pun kurus tinggi, tapi aiyakkk takut nauzubillah punya pasal maka si gentleman Megat yang jadi beruk lepas berdebat ala perlimen depan aku : /







Yeah hidup Megat Amirul Afiq.


"Even aku tak panjat, at least aku berjasa jugak kannn? "






Masuk bab testing. Din, Faris, Azhan kat belakang, Black bagi support.

Chantekkk !



Weyhh, macam mana aku nak turun ni? Din, tolong sambut aku


Otak kauuu!


"Haaa meh aku sambut" "Ahh tak payah, aku boleh buat sendirik"


Tadi tu siapkan stesen je. Warming up dulu. Jauh nak teroka nanti. Hekhek~


Anis ft. Azleeka


Bobby ft Faris


Anis


Kau cakap ! Kau nak dia atau aku?
Sayang lemme explain kay.
.....


President tengah sibuk. Jangan kacau.


Ni stesen Anis ft. Kak Lee. Stesen aku takde orang lagi so menyemak la kat sini.


Stesen Bobby ft. Megat


Ketua kena guide anak buah dia yang tgh tutup mata jelajah sampai hujung benua.


Mr. Fakaludin


Ni stesen Faris ft Amir. Sambung sampai mati


Dua ekor ni menyemak kat stesen aku.




Sorak after siap task.


Bobby ft Megat berasmaradana. Skip this page


Ingat lagi tak group yang tutup mata tadi? Pehh memang ketua kejam. Memang sampai hujung pantai dia bawak.




Okay, stesen ni memang agak kejam. Setiap orang kena tanggal semua benda or baju kat badan dia untuk sambung dari hujung ke hujung.


Joker. Memang nak mati dah anak orang ni kena kerja dgn Black.


Makkkkk nak balikkk!



Tambah pulak Hippo Joker. Elakkan ade tanah jerlus je.


Duit pun jadi asalkan boleh sambung.




Alhamdulillah la Hippo ni tolong group budak ni.



Oh yeah ! I got the ball.





Setiap orang kena pegang.


Aik? Lelaki je main. Perempuan? Haa perempuan ni aku bagi task ikut kepala otak aku. Aku suruh dorang cari abang-abang senior yang jambu sikit pastu jerit "I Love You". Memang habis-habisan aku jokerkan budak-budak tu. Yelah, dorang bukan kenal pun kan? Tak tahannya, abang jambu pulak jokerkan dorang balik. Dorang tak mengaku dorang abang yang budak-budak ni cari. Memang kesian betul la budak-budak ni kena lari dari satu benua ke satu benua HAHAHA "evil laugh"




After habis task memang kena buat performance depan fasi.





Lepas dorang habis main bola gantung ni, aku suruh dorang cari 10 biji batu yang bolehlah besar bawak pergi stesen satu lagi. Kononnya ada task untuk 10 biji batu tu la. Padahal saja je nak kasi beban lari dengan batu-batu tu. Ngehngehngeh ~






Checkpoint kosong. Menyibuk lagi kat checkpoint sandcastle ni.





Lepas habis explorace. Lepak doe.


Forever alone betul la budak ni.


Oh me !


Oh my kid !


Oh my bini !



Lunch time, kiddos!



Umar lagi




Umar, Abe Mie, Mat, Bobby, Azhan, Din






Melepak tepi pantai. Release stress derr.


Kebetulan pulak Aizat bawa gitar dia. Masing-masing buat show la kan.




Eleh aku pun boleh buat. Guitar je takde T^T







Excellent Infinity with the show.






Mat with the trophy for the closing.

Balik time. Seriously we have a great time that day. Bukan senang tau boleh buli budak-budak tu. Taklah buli mana pun. Just nak test fizikal & mental diorang je. Kat sekolah nanti lagi parah kan? Okay that's all for now. Nak siapkan homework. ^^



No comments:

Post a Comment