19 April 2013

Happy Birthday Nur Syazana Syahida bt. Zaidi ! =)



Adalah normal bagi hostelian untuk mengadakan prank sempena menyambut kelahiran seseorang. Dua kali lima jelah dengan kitorang. You know what? This might be the awesome birthday ever for Syazana.

       Dia budak Jerantut. Malam before bday dia tu, Hanim ada tanya nak buat prank apa. Kalau ikut aku, aku nak conteng muka dia time tidur je. Hanim has the same mind but at last, diorang tukar nak simbah air busuk kat Zana. Sya pun beli la tak silap 4 biji telur kot dari makcik kantin. Hohohoh~ Malam tu, Sya ajak Zana makan-makan kat bilik (plan la ni). Pastu dia ajak Zana teman dia pergi tandas. Memang tak susah mana ajak budak ni masuk tandas. Solution dah siap. Aku taktau la apa dorang letak. Hanim, Jaa & Mimi yg buat solution tu. Aku duduk belakang tabir je. Snap snap !

     Memang lama kot tunggu dalam tandas. Hanan, Ai, Dalina, & Falin join sekali. Kitorang tutup lampu tandas. Masa dorang nak masuk tandas, buka ah lampu kan? Muka Zana terkezott gyle tengok ada yang tengah basuh muka dalam gelap. Pastu, haa start ah gegar tandas tu. Act, nak simbah dalam tandas. Tapi Zana ni dah cuak dia pun keluar pergi koridor. Memang bising ahh malam tu. Just imagine, satu Aspuri bangun sebab bising sangat. Tak tahannya, Vice KP terbangun sekali. Orang baru angun tidur, mesti a mood tak betul lagi kan? Lepas kena sound, baru budak-budak ni masuk bilik, kitorang lek ah luuu. Bau kat koridor dah semacam. Lepas mop & letak softlan sikit. Lepak bilik Zana kejap. Bincang pasal hala tuju esok. Haiii dah la esok roll call. Memang confirm2 kena la kan? Pastu kitorang pakat nak bangun kalau dia panggil. Berani buat..

     Esoknya betul laa. Dayang (KP) okay je sebab dia tak sedar kot malam tu Tak pun sibuk dok hias dorm untuk HTA. Pastu, Piqah mengamuk la. Entahlah, aku pun tak faham gapo dio kecek. Angguk je la, pasal malam tu jugak. Rupanya, bukan kitorang je yang sambut bday malam tu. Ada budak F2 sekali. Dorang lagi sedap guna tepung & telur. Haaa memangg... Then, kitorang pun diri la. Dah la warden yang ada masa tu Pn. Ruzidah & Pn. Zainab. Aku pulak dok depan sekali. Memang aku la yang kena sebab warden2 ni ajar aku. :P Lepas roll call bubar, kitorang tunggu la. Act, cikgu pun tak kesah mana. Sempat tergelak lagi sebab si F5 yang buat masalah. Nak marah pun tak guna. Then, cikgu suruh pusing satu sekolah after solat Zohor. Okay settt.

      Lepas solat Zohor tu, kitorang kumpul kat surau dulu. Dayang bagi pilihan. Nak lari or asuh tandas. Semua nak lari. Okay lari lah keliling sekolah tu. Taklah fully sekolah. Start dari kantin pusing pergi kuarters guru sampai dewan makan. Masa nak pass dewan makan tu, kitorang kena lalu tepi Aspura dulu. Aku ni mlas nak lari. Lek ah luuu. Jalan-jalan tepi DeMa sebab aku ingat budak Aspura tengah tidur lepas solat Jumaat. Sekali kena booo, adoiii lagak macam tak pernah tengok perempuan. Kena pulak AkuJanji depan DeMa. Aishh! Act, budak Aspura pelik jugak kenapa kitorang lari. Ada marathon ke tengah-tengah matahari tegak atas kepala tu? Hahaha after AkuJanji kuat-kuat, rasanya dorang boleh agak kot kitorang kena denda sebab bising kat Aspuri.
:P



Bday girl's present. 


Zana !
Pagi tu kelas Sejarah, menanti debaran kena denda. x_x




Before we start the journey.


Kat belakang tu Aspura, depan DeMa.


Dengan ini saya berjanji bahawa saya tidak akan mengganggu ketenteraman orang lain pada masa akan datang. Saya janjiiii!


Sempat lagi kayy.


Bday girl ft KP



Overall, aku rasa lawak sangat bila aku fikir balik benda ni. Everything is a memory wehhh.
 Zana ada cakap, " Nisa, nanti dah besar kan, cuba kau fikir balik, ada tak orang lain kat dunia ni pernah kena denda sebab sambut birthday?". Pastu kitorang gelak sama-sama :')

1 comment: