So are you still a blogger, anymore?

Hihihihi. Couldn't say more bout the title huh?



MasyaAllah! Tak tahu dah berapa lama tak update. Berapa lama tak jenguk. Okay okay fine ayat sama je setiap kali publish muahaha. Idk what happened to me lately. Really dont have a time or really dont give a time for blogging. Yelah, sejak ada ensetegrem ni kerja makin senang. Random shot photos, goreng caption sikit. Dah! Okay okay, bukan nak cakap aku ni tetiap hari nak update activity aku, what I'm doing, where I am, and alllllllllllllllllll that stuffs. Hehehe but still, this is chronic! Dah berjaman tak publish is a chronic disease for a blogger! (not that tegar k)

     First of all, I've quit from AUSMAT programme from bulan 6 haritu kot. Yang pasti sebelum pendaftaran universiti secara besar-besaran haritu. And after half of year baru yu nak tell this blog? Haha k ha hambar. So now, I'm officially baru habis satu sem as a student of kecengg kecengg kecengggggg International (uuuuu) University of (huaaaaaa) Islam Malaysia (erk) Miahahah~ K dah dah jangan tanya kenapa aku quit, kenapa aku pindah, kenapa aku tukar, kenapa kenapa kenapa papappapapa. Sebab aku pun tak tahu kenapa aku buat decision ni. Istikharah, and I just follow my heart. As simple as that. Haihhh kalau kahwin senang macam tu kan bagus, brrrrrrr k nonsense nonsense nonsense!

         I'm happy. Takdelah happy cemnamati sangat. Tapi seronok tau kat uia, Ops! Again. I'm not yet a student of IIUM. Baru CFSIIUM, Centre for Foundation Studies. Yeah tak payah nak uuu sangat macam tadi tu. Allied Health Science programme. Mannn where is medicine? Where is that all stuffs of DOCTOR that you always bragging before? K lekk lekk. UPU haritu aku just ikut gerak hati je nak pilih mana. Ya, memang ada minta medic, memang ada minta dentist, and most of them aku minta Sains Hayat la kan, sebab asasi ni bukan boleh pilih specific course sangat. So, maybe my result is not qualified yet for Medicine kot. Husnuzon~


       But one best thing about uia ops cfs, korang boleh tukar course korang kalau tak minat course yang dioffered (what a rojak ==' ) tu. Yeah semuaaaaaaaa except for medicine, dentistry and pharmacy. Yeah semua course yang tough tough tu. So, orang yang dah dapat tiga course memang aku tabik gila ah! Memang genius gila ah! But! Yeah, korang boleh tukar medic after third sem at cfs dengan syarat pointer 3.8 and above. Tunggu invitation letter from head of department, interview pung pang pung pang, then, there you go! So, lagi sekali aku tabik siapa yang dapat tukar kepada tiga course tu.

           No! Bukan nak cakap course lain tak hebat, tapi siapa yang dapat tukar tu memang daya tahan kepala otak dia memang kuat. Serious! Aku? ehem. Tbh, bila aku dengar pointer above 3.8 pun aku dah cuak tahap gaban, ni lagi 4 flat do. Yeah, serious siapa yang tak mimpi jadi doctor, siapa tak mimpi pointer sakan, siapa tak mimpi dean list woihh! Siapa? Siapa? Aku. Hahahhahah. Again wehh again, spirit aku down. Start balik malas nak jadi doctor. Rasa nak carry on je apa yang ada. T___________________T Okay, sedih sebenarnya dengan diri aku. Taktau kenapa 'setan down' selalu sangat duduk tepi aku. Suka sangat buat aku rasa malas. Suka sangat buat aku lantak lah apa nak jadi. Suka sangat buat aku lek je, chill ah. Dang it! Okay kalau aku ni genius macam korang takpe. Study sekilas, terus lekat kat otak, tembak hape hape pun betul dalam exam, at the end wowwwww you've got what you want bebehh! No, I'm not that genius.

    Kena baca bebanyak kali tapi still tak masuk otak, baca harini esok lupa, sebelum exam ingat masa exam otak tak jalan. What a sad life. Hahahha ni mengeluh ni mengeluh. Is it just me? huwaaaaaaa penatnyaaaaaaaaaaaaaaaaaa hari hari macam ni. Okay tu je sebenarnya, aku dah takde idea tetibe kehkeh.


Okbai





















No comments:

Post a Comment