AUSMAT's Breaking News


.. And it has been a veryyyyy longggg timeeeee nooo tooo seeee you, belogss! Kbai..

     Assalamalaikum.
Rasa janggal tak? Ya, aku rasa dan terasa. Harhar. Hebat kan penangan Ausmat ni sampai takde masa nak hapdate? Ke kau yang pemalas nak hapdate? Ehhh? Kihkih~ Okay aku minta maaf sangat sebab memeram blog terlalu lama. Sebab tang haritu tengah nak exam. Dah lah jenis study last minute, memang ler kalut habis masa tu nak cover semua benda. Hahaha alahai perangai buruk ni tak pernah nak berubah ~
So technically, aku nak cerita benda random yang terjadi sepanjang kat INTEC ni. Lai lai gambar ~

AUSMAT NIGHT 

Okay mula-mula nak tang malam kat Great Hall. Konon-kononnya lah. Lepas tu, tukar kat lecture hall kat blok ADFP nun. Petang jelah ye termampunya. So should we change to AUSMAT Evening? Hahaha. Sebelum AUSMAT Night ni ada AUSMAT Week. Dodgeball game, ape tah lagi game Ding & the gang buat.


Jasmine & Stephanie.



Jangan tanya aku mana. Awal-awal lagi dah keluaq. Cakap la sports apa pun semua aku hancur hahaha.


Keriangan berselfie. Lejen katanya




Tak sempat nak ambil gambar performance sebab terpukau dengan depa hahaha.
Eastonville buat drama (video)
Clareville buat video jugak. Tapi apa ekk nama dia yang ada background music je tuu? ==''
Somerville? Hahaha menyanyi sambil baling baling belon sambil tarik audience joget sekali. Entah lerr ==''
AUSMAT28 (the seniors) ada yang buat performance, ada yang bagi talk pasal life kat AUSMAT
Okay semua havoc. Sebab tu aku terkedu. Ececehh


SPM's Result? (adoii orang dah nak masuk U dah ni )

Hohoho ini first time aku ingat tarikh penting. 20.3.2014. Even tarikh SPM pun aku lupa mihmihmih~
Okay soalan pasca SPM, hapa cita result hang? A tegak ka tak? Hehhs~ Okay ini sekadar perkongsian je la ehh. Segala keriakan ketakburan letak tepi. Alhamdulillah~ 2 tahun kat SAIS, 1 3/4 tahun dihabiskan dengan buang masa, main main, makan tido makan tido jee hahaha. Selepas bertungkus lumus study last minute macam zombie, akhirnya syukur sangat sangat 2A+ 6A 1A-. Alhamdulillah ya Rabb~

 I'm the person who want get a good grades but dont want to study. Hahaha~ Aku pun tak sangka sangat-sangat. Sebelum itu ayah aku baru nak cakap, 'agak agak boleh ke tak ni naik pentas', hoho syukur tak sia-sia beliau drive dari Johor pi Ganu. You know what? Aku memanglah nak sangat straight A, tapi aku rasa stret A- pun jadilah asalkan ada A tu hahaha. Kalau tak straight A pun aku haraplah result aku tak teruk giloo. Paling paling cikai giloo pun Addmath & Mathmode aku B lah gamaknyer. Hohoho. Dari kecik sampai ke besor, bab nomborlah aku boleh jalan. =='' Pulak, masa ekmet & mekmot ni la aku blur. Gila tak menggigil keluar dewan. Masa itu aku dah rasa gelap masa depan aku. Alhamdulillah Cikgu Hadi & Cikgu Othman restu. sobs sobss T____T


Wawa, Syerah, entah, Zana, Mimi, Hanim
Huda & Jaa tak sempat nak jumpa. tsk.




Alhamdulillah~ Whatever the result it is, our friendship still like all of us got A+ tegak. Happy & giloo manjang hohoho.


Syera & Wawa.


The best cousin ever. Habsah, we call her Dik. Balik tu, ofcourse kena singgah rumah Cek Long sebab nak pergi Kota Bharu pulak hantar Tokwan & Tokwan Aji. So, bawak sekali Dik biar kena berhimpit dalam kereta pun haha. Otw tu, mama nak singgah pantai tapi I iz malas nak pergi pantai so suruh papa drop kitorang kat KB Mall. Bhahahaha sudahnya sampai malam pusing-pusing kat KB Mall.


Lalah nak join jugakk.



Lepas tu call Syerah suruh datang KBM, Wawa pun masa tu tidur rumah Syerah sebelum dia balik Selangor.






AUSMAT Green Week



AUSMAT29 kena buat exhibition plate gitu laa. Tulis sikit je, hiasan dia kemaenn. Malam sebelum kena submit baru buat. Busy sangat sebab test berlambak minggu itu. 


AUSMAT Green Night. Haa ni baru buat malam, Dewan 3S.


The only Eastonville girls. Hafizah, Sharifah, Jalwaa.


Sudoku game


Project by the Engineering student.


Tak kira, nak tunjuk jugak hasil kerja last minute ni hahaha.


 Farewell Miss Farhana



Cuba teka mana satu Miss? Hahaha she's too cute. I bet if she don't teach us, I'll thought that she's a student. Miss kena transfer pi Politeknik Kulim. Beliau dah sign contract dengan scholar dia. So segala pujuk rayu kitorang suruh dia stay adalah sia-sia huu :'( We wish you the best, Miss.

Speaking Corner


Syima


Asyraf


Hanafi

Adalah menjadi adat AUSMAT buat speaking corner. At this moment, three lucky person will be chosen. So, those person boleh berlatih depan cermin lah sebelum lecturer bagitahu bila speaking corner tu. But the topic will be given right before depa kena bebel around 5 minutes kot about the topic.


Miss Yvonne


With the truly awesome gilooo Miss Yvonne, ESLS subject.


MARA Interview.



Okay seriously interview MARA memang sangat best ! But not for me at some certain time hoho. Alhamdulillah Allah permudahkan segala urusan. Walaupun sehari sebelum interview baru perasan yang IC hilang, dahlah mak aku dah sampai Shah Alam. Haihh lagi sekali kena eye attack (beliau malas dah nak bebel sebab kes sama terjadi sehari sebelum nak daftar INTEC) Tapi dah jumpa balik dalam beg plastik makanan pffft ==''  Tapi kes ni memang tak jumpa sampai sudah, so pergi buat report kat Seksyen 25. Lepas mak aku balik, baru dia jumpa IC aku kat rumah. Dush!

Topic kitorang senang sebab keluar pasal interview JPA yang lepas, pasal hor air balloon tu, boleh google sendirilah ye.  But the worst part aku terkena badi jadi Emma Maembong, mampuihhh. Life shorten by 10 years masa itu. Puas fikir nak kasi idea apa. Aku pun merepek la sebarang dua. Tapi depa taknak kalah tetap nak buang Emma Maembong dari hot air balloon tu, so aku redha jelah hehh. Malas nak pikyaq.

Second session, kena settle study case. Discuss & present one by one. Lepastu, dia tanya dua soalan general, kitorang dapat pasal islamic thing, jawab sorang sorang jugak. Okay selamat tak dapat pasal development of Malaysia, America, politics, GST, panda bagai. Hahaha~


Happy Birthday, Madam Atiqah ~




3 hari sebelum final sem rasanya birthday madam. Ni kira lewat sehari la ni. Masa ni, semua lecturer dah berpakat. Kitorang dari jauh buat rombongan cik kiah sambil nyanyi lagu birthday. Tetiba madam tanya, 'Eh birthday siapa ni?' dengan muka blur dia. Hahaha. Madam Bahyah yang beli kek. Eastonville & Somerville yang mem'prank'kan. Miss Farah yang paksa kitorang buat madam nangis. At lastt......





Tu diaaa muka ceria depa dapat buat madam nangis hahaha.
Gambar kelam kabut betul. 


Madam terharu gylooo ni.


Gembira balik. K.

After Final Sem Exam !


Semua berhimpit-himpit sebab ingatkan tak muat. 
By Wawa's Gopro.


Asyraf, Hani, Syud, Faros.
Kak Wani pi massage.




Mula-mula pi Subang Parade, pastu pi Empire, pi Subang Parade balik. Bosan sangat gamaknyer.


The Loaf. Ini je yang aku mampu kat Empire T____T


Okay ini je. Till then :)

No comments:

Post a Comment